9 Mayıs 2014 Cuma

Kurulum

Merhabalar…

Geçici olarak yaptığım kurulum sonrası bir miktar sistemin pişmesini bekleyerek asıl kurulumu yaptım. Sistemi alırken, aldığım yerden verilen noname kablolardan sadece ön ile merkez hoparlörlerinkini DH Labs Odyssey ile değiştirdim. İlk planda aklımda olup yapmak istediklerimi gerçekleştirmiş oldum.
Şimdi sırada ne vardı…

Yaptığımız izleme ve dinletileri biraz da gelişirilmesi gerek başka ne var açısıyla yapmaya başladık. Merkez hoparlör ve subwooferda yetersizlikler vardı. Acaba amfi mi yetersiz yoksa hoparlörler mi küçük? Değiştirmeli miyim devam mı etmeliyim derken üstatlarla konuştum fikirlerini aldım;
Öncelikle subwooferın yerini değiştirerek köşeye aldım ve bu bas seslerde nispeten bir iyileşme sağladı ancak hala eksik bir şeyler var.
Amfimin yeterli olduğunu öğrendim (en azından kullandığım hoparlörleri ve hatta orta sınıf hoparlörler de olmak üzere çoğunu sürmekte sıkıntı çekmeyeceğini).
Merkez hoparlörümün yetersiz olabileceği görüşü vardı. Bu konu üzerine araştırma yaparken bir anda şimşek çaktı kafamda!

Biz odanın akustiğinde hiçbir düzenleme yapmamıştık ki zaten hiçbir aleti tam performans kullanmıyorduk ki…
Bununla ilgili birçok şey öğrendiğim Stereo Mecmuası Dergisi ve Forumu baş kaynağım oldu diyebilirim. Ve hatta bu forumdan tanıştığım bir arkadaş (kdundar) çok yardımcı oldu ve hatta hala da yardımcı oluyor sağolsun.
Kdundar’ın öğrettikleri ve yorumları ile REW programında yaptığım ölçümler sonucunda hoparlör frekanslarını olabildiğince düz bir çizgiye oturttum. Yansımalar fena olmasa da neden daha iyi olmasın düşüncesiyle odanın akustik düzenlenmesi üzerine kafa yormaya başladık…

Ülkemizde maalesef mutlu olmak, yaşam yavaşı haricinde uğraştığımız her şey lükse kaçıor. Tabi ki bu hobi için de geçerli bu durum. Güç bela harçla borçla bizim haricimizdeki ülkelerin tam iki katı fiyatına aldığımız elektroniklerimiz ve bunları desteklemek için yapacağımız düzenlemeler oldukça maliyetli.
Hem profesyonel ölçüm yapmadan uygulanması çok yanlış olmayacak hem de “diy”e (do it yourself - kendin yap) daha uygun olması nedeniyle bass trap (bas tuzağı) yapımı ile başlamaya kara verdim.

Sanırım bir sonraki yazının konusu belli oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder